11 september

Idag är den där tråkiga dagen just 11 september. Denna dagen 2001 som förändrade hela USA s security totalt.
Jag som var i Usa 2006 vet att flygsäkerheten är otroligt överdriven! Jag mena man måste ta av sig skorna när man går igenom med packningen. Lämna fingeravtryck innan man kommer in i landet. Det var ju ett par år sen nu så jag uppfattade ju inte riktigt engelskan. Men ett av problemen vi hade var att min mamma hette ett skillt efternamn än vad vi hette när vi skulle in i landet. De gifte ju sig i Usa, så det förändrades väl. Jag fattade inte riktigt vad det var för problem. Men det gick ju bra tillslut endå...

Så idag sörjer jag lite i mellanåt.
Det är viktigt att vi minns.
Det finns ändå två sånna här dagar om året.
 11 September och 26 December. För det hände ju också något otroligt 2004. Det var ju en naturkatastrof. Men det var inte 11 September.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0