ovärd helg

Som sagt så har jag varit en riktigt turistguide hela helgen. Idag så TVINGADE killen från tidningen mig låtsas vara turist och kolla på utställningen om Degerfors. Så det var ju kul att jag ska uppmana hela sverige att inte läsa tidningen på typ måndag ... :( Så jävla skämmigt, som att jag skulle dra till ett museum och typ vara dyng intresserad om degerfors för sjutton miljoner år sen;s NEJ! knappast.

Kom även en jävligt skum gubbe in idag som ville att jag skulle följa med honom och åka bil och grejer, jävla PEDDO! Han trodde att jag inte såg vad han tänkte, försökte få Linnea att släppa iväg mig med den där förtidspensionerade Kaj. Han gav mig sitt nummer, jag kan det fortfarande efter hans jävla tjat....!


Min arbetsuppgift är att gå upp till denna rälsbuss två gånger om dagen och kränga fika..
Jag får gå dit med en skylt som det är en bild på nån brud och så står det;
Fikasugen? Här kan du köpa kaffe,dricka,kaka att ta med dig på resan.
Jag känner mig helt ärligt som en liten Zigenarflicka som måste sälja en kaffe för att ha råd att äta risgrynsgröt till kvällen. Det känns som att jag ser ut som en svenskKatitzi när jag står det, och möter alla Stockholmsbrats som just stigit av stockholm-oslo tåget. Men men, som man hört "den mognaste är ju den som inte bryr sig" glömmer aldrig de orden:)

Imorgon jobbar jag allra sista dagen på Turistbyrån, efter jobbet drar jag vidare till Karlstad och hälsar på min favvo Madelene i hennes nya lägenhet. Ska upptäcka Karlstad, kolla vart skolan ligger som vi ska gå på & bara vara vi tre tjejer. Helt underbart. Älska Karlstad, och jag är jävligt nöjd att det blir det för mig till hösten. Jippi säger jag bara! Jag ska bort ifrån Degerfors men ändå fortfarande bo kvar här. Det gillar jag=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0